Jak podłączyć alternator C-330 do ciągnika?

Jak podłączyć alternator C-330 do ciągnika?

Jak podłączyć alternator C-330 do ciągnika? Jeśli szukasz odpowiedzi na to pytanie, zapraszamy do lektury dzisiejszego artykułu już teraz! Szczegóły znajdziesz poniżej.

  1. Jak zdemontować prądnicę?
  2. Podłączenie alternatora C 330 – krok po kroku

Masz starszy ciągnik rolniczy i problem z niedostatecznym poziomem doładowywania zamontowanego w nim akumulatora? Chcesz rozwiązać ten problem bez konieczności kupowania nowej maszyny? W takiej sytuacji warto wymienić prądnicę na alternator! To nie tylko świetna, ale i przede wszystkim dużo tańsza alternatywa – szczególnie jeśli Twój ciągnik sprawdza się dobrze i nie masz potrzeby wymieniać go na nowszy model. Jak zatem zamontować alternator? Podpowiadamy w niniejszym wpisie.

Jak zdemontować prądnicę?

Jeśli chodzi o podłączenie alternatora C 330, w pierwszej kolejności należy zdemontować prądnicę. To element, który na ogół znajduje się po prawej stronie silnika – w przypadku ciągników Ursus. A dokładniej prądnicę umieszcza się pod ssącym kolektorem.

Aby zdemontować prądnicę, musisz na początku poluzować napinacz od paska klinowego i zdjąć go z koła pasowego samej prądnicy. Kolejny krok to odkręcanie wszystkich śrub, których zadaniem było mocowanie elektrycznych przewodów. Następnie odkręć prądnicę, która powinna być przytrzymywana na swoim miejscu za pośrednictwem dwóch śrub. Kiedy już wyjmiesz prądnicę, zdemontuj także regulator napięcia, który znajduje się tuż nad rozrusznikiem. Ten element nie będzie Ci właściwie potrzebny, ponieważ dobry alternator ma taki moduł już wbudowany.

Podłączenie alternatora C 330 – krok po kroku

Po demontażu prądnicy możesz rozpocząć montaż alternatora. Urządzenie należy zainstalować w tym samym miejscu, w którym znajdowała się prądnica. Wystarczy go tam umieścić i przymocować odpowiednimi śrubami. Jeśli kupiłeś taki alternator, który pasuje do Twojego ciągnika, jego montaż nie powinien sprawić Ci żadnego problemu. Pamiętaj jednak o tym, aby koło pasowe alternatora było w tej samej linii, w której znajdują się koła pompy od układu chłodzenia oraz od wentylatora. Wszystkie te koła będą napędzane jednym i tym samym pasem klinowym. Kiedy już umieścisz i przymocujesz alternator na swoim miejscu i po naprężeniu wspomnianego pasa klinowego, możesz przejść do podłączania przewodów.

Przewód żółty i zielony to zbędne złącza, które pozostały po demontażu prądnicy. Należy je odpowiednio zabezpieczyć i przede wszystkim zaizolować. Inne przewody natomiast trzeba podłączyć do alternatora. Brązowy przewód zamocuj do zacisku alternatora, a drugie złącze, które znajduje się na alternatorze, połącz przewodem z prądowym zaciskiem, który znajdziesz na rozruszniku. Na koniec sprawdź woltomierzem, czy alternator generuje odpowiednie napięcie. Odczyt powinien zawrzeć się w przedziale 13,8 – 14,5 V.

Dodaj komentarz