Czym jest affiliate marketing?

Czym jest affiliate marketing?

Jednym z celów, z jakimi większość osób tworzy bloga, jest uzyskanie dodatkowego dochodu. Pasja do informacji lub branży, w której pracujemy, a także zamiłowanie do pisania to częste powody, dla których zakładamy tego typu bloga. W przypadku firm, zakładają one bloga w celu pozycjonowania produktów na stronach internetowych. Czy wiesz jak wdrożyć skuteczną strategię, aby zwiększyć zyski ze swojego bloga? Jedną z opcji jest affiliate marketing.

Czym jest affiliate marketing?

Affiliate marketing, zwany również marketingiem afiliacyjnym jest jednym z najczęściej stosowanych sposobów zarabiania w Internecie. Mówimy o rodzaju marketingu, w którym firma (reklamodawca) nagradza swoich partnerów (sponsorów) za każdego wygenerowanego przez nich gościa lub klienta (konsumenta).

Ci, którzy zazwyczaj uciekają się do tej techniki (którą nazywamy afiliacją) to zazwyczaj osoby lub firmy, które pomagają promować produkt lub usługę, która nie będąc ich własnością, pozwala im uzyskać prowizję poprzez generowanie kliknięć lub sprzedaży, które prowokują za pomocą swoich linków.

W marketingu afiliacyjnym biorą udział cztery podmioty, które wyróżnimy poniżej:

  • Reklamodawca: są to właściciele reklamowanych produktów lub usług, których celem jest optymalizacja sprzedaży i dotarcie do swoich potencjalnych odbiorców, dla których uruchamiają kampanie afiliacyjne.
  • Afilant: znany również jako sponsorzy, są odpowiedzialni za generowanie ruchu poprzez różne strategie (SEO, PPC, kampanie w sieciach …) do linku wybranego przez reklamodawcę w celu monetyzacji ich ruchu internetowego poprzez promocję produktów lub usług firmy reklamowej.
  • Konsument: jest to klient, który surfuje po sieci i który jest zachęcany do kliknięcia w reklamę umieszczoną na stronie afilianta. Ta reklama ma zazwyczaj adres, który jest śledzony. Kiedy klient podejmuje działanie (którym może być otwarcie linku, wypełnienie formularza lub dokonanie zakupu), reklamodawca płaci afilantowi.
  • Sieci afiliacyjne: są to platformy służące reklamodawcom i afilantom, gdzie oba podmioty mogą pracować nad strategią afiliacyjną. Są one odpowiedzialne za wyjaśnienie podstaw między dwoma stronami i zapewnienie, że obie są chronione.

Geneza marketingu afiliacyjnego

Chociaż istnieją różne wersje powstania marketingu afiliacyjnego, najbardziej znana i najczęściej akceptowana sięga 1996 roku, kiedy to założyciel Amazona, Jeff Bezos, spotkał się na imprezie z twórcą strony internetowej, który chciał sprzedawać książki online bez konieczności ich marketingu. Bezos, który uważany jest za twórcę marketingu afiliacyjnego, zaproponował metodę, dzięki której mógł sprzedawać książki online bez konieczności ich marketingu.

 

 

Dodaj komentarz