Jak mieć czas na wszystko?

Jak mieć czas na wszystko?

Dzisiejsze czasy są niebywale wymagające. Każdy z nas ma do spełnienia wiele ról. Pracujemy zawodowo, mamy dzieci, prowadzimy dom, chcemy realizować swoje pasje, podróżować, podtrzymywać kontakty towarzyskie. Niestety na to wszystko wielu osobom brakuje czasu, co rodzi niemałą frustrację. Jak się więc odnaleźć w dzisiejszym wymagającym świecie?

Przemyśl swoje priorytety

Punktem wyjścia powinno być zastanowienie się, co dla nas na danym etapie życia jest najważniejsze. Wiele osób żyje na tyle szybko, że zwykle brakuje nawet czasu na refleksje. Bardzo często okazuje się, że większość czasu poświęcamy na pracę i zarabianie pieniędzy. Nasz czas bywa na tyle wypełniony, że brakuje go na odpoczynek. Taka sytuacja niewątpliwie jest alarmująca. Warto więc usiąść w niedzielę z kartką papieru i zapisać sobie co jest dla nas ważne, co chcemy osiągnąć w najbliższym czasie. Bardzo często okaże się wtedy, że chcemy zbyt wiele naraz i trzeba nauczyć się trudnej sztuki rezygnacji. Zazwyczaj nie da się w jednym czasie odnosić sukcesów zawodowych, zajmować małymi dziećmi, mieć perfekcyjnie czysty dom, chodzić na kilka zajęć dodatkowych i jeszcze wyjeżdżać na wakacje. Gdy jesteśmy młodzi zwykle więcej pracujemy, bo dążymy do szybkiej stabilizacji. Gdy mamy małe dzieci skupiamy się na rodzinie, robimy przerwę w pracy a kontakty towarzyskie schodzą na dalszy plan. To wszystko jest naturalne i warto nauczyć się wybierać.

Jak pracować efektywnie?

Praca zajmuje ważne miejsce w naszym życiu, jednak nie powinna być jego sensem. Warto wyznaczyć sobie ścisłe godziny na pracę i czytelnie oddzielać ją od reszty życia. Z kolei w czasie gdy pracujemy powinniśmy skupiać się tylko na tym i maksymalnie wykorzystywać godziny najwyższej wydajności umysłu. W tym celu dzień wcześniej przygotowujemy sobie plan, gdzie umieszczamy 3-4 duże zadania zawodowe. To zadanie, które jest najważniejsze robimy jako pierwsze, dzięki czemu szybko czujemy postępy. W godzinach pracy należy unikać wszelkich rozpraszaczy takich jak powiadomienia w telefonie i portale społeczościowe.

Jak pamiętać o wszystkim?

Codziennie mamy do zrobienia szereg różnych zadań. Może to być wizyta u stomatologa, zapłacenia rachunku, wysłanie życzeń koleżance czy wykonanie serii ćwiczeń. Wszystko to warto zapisywać, najlepiej w elektronicznych kalendarzach. Aplikacje na telefon mają dużą przewagę nad papierowymi kalendarzami. Nie musimy się zastanawiać, co gdzie jest zapisane i nigdy nie zapomnimy, by do takiego kalendarza zajrzeć. Gdy trzeba, dostaniemy powiadomienie przed wizytą lekarską czy wiadomość, że mamy coś ważnego obejrzeć w telewizji. Elektroniczne kalendarze mają bardzo przydatną funkcję przypominania wielokrotnego. Gdy mamy do zrobienia coś, czego nie lubimy i zwykle odkładamy to właśnie kalendarz będzie nam o tym przypominał co jakiś czas.

Dodaj komentarz