Powody, dla których ruch na stronie internetowej Twojej małej firmy spada

Powody, dla których ruch na stronie internetowej Twojej małej firmy spada

Ruch na stronie internetowej jest jednym z najważniejszych kluczowych wskaźników wydajności dla większości firm. Ruch prowadzi do zapytań i sprzedaży, a konsekwentne wizyty tych samych użytkowników oznaczają powtarzających się klientów. Kiedy ruch na stronie nagle spada lub twoje rankingi spadają, stworzy to utracone możliwości, które wpływają na konwersje i sprzedaż.

Aktualizacje algorytmu Google

Jeśli zauważysz znaczny spadek w rankingach stron internetowych, może to być spowodowane aktualizacją algorytmu. Aktualizacje algorytmu Google to dostosowania czynników, które pomagają w uzyskaniu najlepszych wyników na podstawie złożonych zapytań, trafności strony, jakości treści i unikalności. W rezultacie Google mogło ukarać Twoją witrynę. Przykładem problemu z ruchem na stronie z powodu aktualizacji algorytmu byłby przypadek z 2012 roku, kiedy kilka stron doświadczyło ogromnych spadków ruchu. Był to rok, w którym została wydana aktualizacja algorytmu Pingwin, a strategie link-buildingowe całkowicie się zmieniły.

W przypadku Google, sprawdź Google Search Console i poszukaj ostrzeżeń w menu wiadomości. Możesz również sprawdzić jej sekcję Działania ręczne, gdzie znajdziesz listę niezgodności lub złamanych wytycznych, które Google mogło znaleźć na Twojej stronie. Aby uniknąć tych problemów, skup się na tworzeniu treści o wysokiej jakości i zawartości informacyjnej, a nie na wykorzystywaniu tanich lub podejrzanych sztuczek.

Zmiany w witrynie i projekcie

Oprócz aktualizacji algorytmów, być może wprowadziłeś pewne zmiany w witrynie, które mogły wpłynąć na jej wydajność. Zmiany w projekcie strony wpływają na czas ładowania i szybkość strony. Dodatkowo, jeśli dokonałeś migracji strony, sprawdź, czy wszystkie jej elementy pozostały nienaruszone. Oto kilka rzeczy, które warto sprawdzić:

  • Przekierowania 301 są poprawnie odwzorowane
  • Obrazki ładują się prawidłowo
  • Treść nie sprawia problemów
  • Struktura linków przychodzących działa na nowej stronie
  • Sprawdź Google Analytics często, aby zobaczyć, czy są jakieś zmiany w źródłach ruchu, jak również Google Search Console i Google Page Speed Insights, aby sprawdzić dla konkretnych błędów onsite.

Kanibalizacja słów kluczowych

Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce, gdy wiele stron w witrynie stara się o pozycję dla tego samego słowa kluczowego lub zapytania w Google. Może to być spowodowane tym, że tematyka stron jest zbyt podobna lub przypadkowo zoptymalizowałeś niektóre strony pod kątem tej samej frazy kluczowej, dla której inna strona jest już zoptymalizowana. Możesz sprawdzić kanibalizację słów kluczowych poprzez Google Search Console. Wystarczy, że przejdziesz do raportu wydajności, a automatycznie zobaczysz listę zapytań, których ludzie używają, aby znaleźć Twoją witrynę. Kliknij jedno z tych zapytań za pomocą zakładki “strony”, a zobaczysz listę stron i adresów URL, które są w rankingu dla niego. Jeśli istnieje wiele adresów URL pokazując, może to oznaczać, że są one “kanibalizowanie” siebie. Obok znajdą się statystyki, które pomogą Ci ocenić, która strona jest najbardziej wartościowa dla tego konkretnego zapytania. Następnie dokonaj niezbędnych poprawek.

Dodaj komentarz