Pragnienie zdobycia sławy, wpływów i obsesja na punkcie wyglądu zawsze towarzyszyły naszej kulturze. Marzeniem wielu z nas jest aspiracja do miana najpiękniejszej i najpopularniejszej osoby na ziemi. Obwinianie mediów społecznościowych za taki stan rzeczy mija się zatem z prawdą. Ich rozwój nie stworzył obsesji na punkcie sławy – upowszechnił on jedynie nowe sposoby na osiągnięcie celu, jakim jest popularność. Obecnie jednym z najczęściej wykorzystywanych spośród nich jest wzmożona aktywność na Instagramie. Platforma umożliwia bowiem wysokie zarobki i pozyskiwanie cennych współprac przez młodych i popularnych influencerów. Ci, którzy znajdują się na szczycie listy ,,ranking Instagram”, tworzonej w oparciu o liczbę obserwujących na portalu, z pewnością nie mogą na nie narzekać.
Instagram – statystyki
Instagram jest jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych. Portal notuje ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie i ponad 500 milionów aktywnych użytkowników dziennie. Więcej niż 60% osób posiadających profil na platformie każdego dnia loguje się na swoje konto. Co drugi użytkownik korzysta natomiast z udostępnianych na Instagramie relacji (,,stories”). Baza użytkowników polskiego Instagrama wynosi około 10 milionów.
Jednak to nie wszystko. Dla tego medium najbardziej liczy się bowiem zaangażowanie użytkowników. To ono pozwala zarabiać nie tylko samym twórcom platformy, ale także poszczególnym influencerom. Jeśli ktoś nadal zastanawia się, który portal pozwoli mu osiągnąć największe zyski, powinien rzucić okiem na statystyki. Jasno wskazują one na przewagę Instagrama w angażowaniu swoich odbiorców w publikowane na platformie treści (posty, filmy, zdjęcia) – notują one wiele reakcji i komentarzy.
Instagram systematycznie proponuje swoim użytkownikom nowe narzędzia pracy – w ostatnim czasie olbrzymią popularność zyskały tzw. ,,rolki” (,,reels”), czyli krótkie filmy, które pozwalają na podzielenie się z odbiorcami konkretną historią. Może ona dotyczyć np. marki lub kompilacji zeszłorocznych wspomnień. Same przychody z reklam publikowanych na Instagramie szacuje się na kilkadziesiąt miliardów dolarów rocznie.
Pewnie zastanawiasz się, który użytkownik Instagrama może poszczycić się największą popularnością? Zapewne zakładasz, że jest to znany celebryta. Prawda może Cię zaskoczyć!
Najpopularniejszym kontem na Instagramie jest… Instagram!
Niespodzianka! Instagram jest najczęściej obserwowanym kontem na swojej własnej platformie. Profil liczy już ponad 586 milionów followersów! Na jego popularność składa się kilka czynników. Twórcy konta koncentrują się przede wszystkim na wyróżnianiu artystów, celebrytów i innych użytkowników Instagrama, którzy tworzą angażujące i atrakcyjne treści w aplikacji. Doskonale wiedzą też, co ciekawi użytkowników portalu – znają również ich potrzeby i panujące aktualnie trendy.
Na oficjalne konto Instagrama składają się przede wszystkim posty i rolki. Znajdziemy tam zabawne filmiki z udziałem zwierząt, oryginalne dzieła artystów ze wszystkich dziedzin – nie tylko tych najbardziej znanych, przepisy kulinarne oraz wiele innych treści. Twórcy profilu dbają o jego różnorodność. Starają się także, aby każdy użytkownik mógł utożsamiać się z bohaterami ich opowieści. Dlatego przedstawiają odbiorcom osoby reprezentujące wiele kultur, regionów świata, grup wiekowych i zawodów. Twórcy, których aktywność zostaje wyróżniona na oficjalnym profilu platformy, zazwyczaj bardzo szybko zyskują popularność i tysiące nowych obserwujących. Zasięgi Instagrama są olbrzymie, dlatego platforma jest w stanie wypromować niemal każdą osobę.
Ranking Instagram – współpraca
Podejmowanie współpracy z influencerami przez różnorodne marki i firmy staje się coraz bardziej popularną praktyką. Materiały reklamowe powinny być właściwie oznaczone przez celebrytów za pomocą hashtagów; najczęściej jest to odnośnik ,,reklama” lub ,,współpraca”. Dzięki temu pozostali użytkownicy wiedzą, kiedy obserwowana przez nich gwiazda promuje daną usługę lub produkt, a kiedy jej działania nie mają nic wspólnego z zarządem firmy. Ma to na celu między innymi ograniczenie nieuczciwych praktyk i wprowadzania odbiorców w błąd.
Opisana kooperacja działa zarówno na korzyść danej marki, jak i influencera. Bardzo często to właśnie rozsądny i odpowiedzialny wybór podejmowanych współpracy jest w stanie wypromować twórcę w branży, w której ten się specjalizuje. Oczywiście, wszystkie opisane działania przekładają się na ranking Instagrama i zajmowaną w nim pozycję.
Kto jest najczęściej obserwowaną osobą na Instagramie?
Tak jak wspomnieliśmy, największą liczbą obserwujących może poszczycić się oficjalne konto Instagrama. Natomiast najczęściej obserwowaną na platformie osobą jest Cristiano Ronaldo. W listopadzie 2022 roku udało mu się przekroczyć pułap 500 milionów obserwujących. Obecnie ich liczba przekracza 528 milionów.
Na popularność piłkarza składa się nie tylko wykonywany przez niego zawód. W dużej mierze jest to zasługa wyżej opisanego mechanizmu podejmowania współprac reklamowych. Celebryta ma ich na swoim koncie mnóstwo; występował między innymi w reklamach dedykowanych branży beauty i kampaniach platform zakupowych. Każdego dnia Ronaldo dzieli się ze swoimi odbiorcami najnowszymi doniesieniami dotyczącymi jego życia i kariery, co pozwala mu nie tylko zyskać przychylność i uznanie fanów, ale także wysokie miejsce na liście ,,ranking Instagram”.
Konta w rankingu Instagrama, czyli te z największą liczbą followersów
Aby lepiej zrozumieć statystyki Instagrama i dowiedzieć się, czyje kariery najbardziej interesują użytkowników platformy, stworzyliśmy uniwersalny ranking. Lista może okazać się dla ciebie ciekawa niezależnie od tego, czy twoja aktywność na Instagramie ma charakter czysto rozrywkowy, czy też masz nadzieję wykorzystać niektóre z naszych wskazówek, aby zdobyć więcej obserwujących. Być może to właśnie zaangażowanie w treści publikowane przez najpopularniejszych twórców pozwoli ci znaleźć drogę do własnego sukcesu?
Lista najpopularniejszych kont na polskim Instagramie, czyli ranking Instagram
Wiemy już, która z zagranicznych gwiazd cieszy się największą liczbą odbiorców na Instagramie. Czas sprawdzić, jakimi wynikami mogą pochwalić się polscy celebryci. Jeśli chcecie pozostać na bieżąco z dostępnymi statystykami, polecamy Wam zaglądać na stworzony przez nas ranking Instagram. Teraz przedstawimy wam natomiast TOP 10 najbardziej popularnych profili na polskim Insta.
Uwaga: na potrzeby tego artykułu wykluczyliśmy konto ,,Instagram” z naszej oficjalnej listy dziesięciu najpopularniejszych kont. Wyłoniona przez nas pierwsza dziesiątka opiera się na celebrytach i markach związanych z naszym krajem.
Robert Lewandowski – 32 mln obserwujących
Największą popularność spośród polskich użytkowników Instagrama również zdobył piłkarz – Robert Lewandowski. W 2021 roku pobił on rekord Gerda Muellera, strzelając aż 41 goli w sezonie Bundesligi. Celebryta ma na swoim koncie liczne współprace reklamowe (między innymi z operatorami sieci komórkowych), nagrody, puchary i pobite rekordy. Grono jego obserwujących tworzą nie tylko Polacy, ale fani futbolu z całego świata. Świadczy to o ogromnym wpływie piłkarza na branżę sportową. Wysokie miejsce w rankingu Instagrama jest zatem w pełni uzasadnione.
Caroline Derpienski – 5,4 mln obserwujących
Określa siebie jako celebrytkę, modelkę i influencerkę. Gwiazda o podwójnej, polskiej i amerykańskiej, narodowości. W 2019 roku zdobyła tytuł Queen of Poland.
Anna Lewandowska – 4,8 mln obserwujących
Podium naszej listy ,,ranking Instagram” zamyka żona Roberta Lewandowskiego. Popularność przyniósł jej nie tylko związek z piłkarzem, ale przede wszystkim aktywne działania w zakresie dietetyki i treningów personalnych. Nieustannie inspiruje ona wiele osób do dbania o swoje zdrowie i sylwetkę. Posiada własną markę kosmetyków naturalnych i zdrowej żywności.
Anna Maria Sieklucka – 4,8 mln obserwujących
Polskiej aktorce udało się dogonić w statystykach Annę Lewandowską. Popularność przyniosła jej rola Laury Biel w ekranizacjach serii książek ,,365 dni” autorstwa Blanki Lipińskiej. Na swoim profilu dzieli się się wydarzeniami i współpracami reklamowymi, w których bierze aktywny udział.
Wojciech Szczęsny – 3,7 mln obserwujących
Kolejne miejsce na liście ,,ranking Instagram” należy do bramkarza polskiej reprezentacji w piłce nożnej, czyli Wojtka Szczęsnego. Odbiorcy cenią go za autentyczność i publikowanie materiałów dotyczących jego życia prywatnego i rodzinnego – podróży, związku, rodzicielstwa i treningów.
Veronica Bielik – 3,6 mln obserwujących
Influencerka, która z wykształcenia jest prawnikiem. Jej profil na Instagramie koncentruje się na treściach z kategorii lifestyle, modzie, podróżach, treningach i promocji zdrowego trybu życia.
Kamila Smogulecka (@zusjeofficial) – 3,5 mln obserwujących
Popularność przyniosły jej występy na gali Fame MMA i oryginalna uroda, wynikająca ze wschodnich korzeni. Wiele lat temu wystąpiła również w teledysku, reżyserowanym przez Donatana.
Karol Wiśniewski (@frizoluszek) – 3,5 mln obserwujących
Jeden z najpopularniejszych polskich Youtuberów, znany pod pseudonimem Friz. Autor projektu ,,Ekipa”, złożonego z influencerów. Początkowo inicjatywa opierała się na nagrywaniu wspólnych filmików. Szybko zyskała jednak ogromną popularność, a motyw ,,Ekipy” zawładnął między innymi wyglądem artykułów papierniczych i produktów spożywczych.
Weronika Sowa (@wersow) – 3 mln obserwujących
Weronika Sowa, występująca w Internecie pod pseudonimem ,,Wersow”, określa samą siebie mianem influencerki i Youtuberki. Popularność zawdzięcza udziałowi w projekcie ,,Ekipa”, natomiast prywatnie poświęca się studiom prawniczym.
Mateusz Trąbka (@trombabomba) – 2,4 mln obserwujących
Nasze zestawienie zamyka kolejny członek projektu ,,Ekipa”, czyli Mateusz Trąbka. Początki jego kariery sięgają momentu największej popularności gry Pokemon GO. Gościł między innymi w programie Kuby Wojewódzkiego.
Ranking Instagram – podsumowanie
Zdaje się, że niektórzy polscy celebryci na stałe zagościli na listach najpopularniejszych użytkowników Instagrama. Robert Lewandowski posiada tak dużą grupę odbiorców i tak dużą przewagę nad pozostałymi uczestnikami rankingu, że trudno wyobrazić sobie, by ktoś mógł go prześcignąć. Jego żona, Anna Lewandowska i kolega z branży, Wojciech Szczęsny, także pojawiają się na każdej liście najsłynniejszych polskich celebrytów. W pierwszej setce najpopularniejszych kont na polskim Instagramie od kilku lat widnieją także: podróżniczka Martyna Wojciechowska, modelki Joanna Krupa i Anja Rubik, Ewa Chodakowska, Małgorzata Rozenek, Kuba Wojewódzki i Magda Gessler.
Jak widać, Instagram gromadzi i promuje osoby różniące się od siebie stażem zawodowym, aktywnością, branżą, wiekiem i osobowością. Muszą one nieustannie walczyć o to, aby liczba ich followersów nie tylko nie zmalała, ale systematycznie się powiększała. Jednocześnie algorytmy Instagrama oraz nowe trendy i projekty potrafią wywołać w rankingach duże przetasowania. Niejednokrotnie starsi, doświadczeni użytkownicy muszą zrobić miejsce dla młodych, wschodzących gwiazd, takich jak członkowie projektu ,,Ekipa”. Aby utrzymać popularność, influencerzy muszą pozostawać w kontakcie ze swoją publicznością i śledzić dynamicznie zmieniające i rozwijające się media społecznościowe.