Wyzwania w dropshoppingu, czyli jak prowadzić sklep bez magazynu?

Prowadzenie sklepu internetowego bez wynajmowania magazynu i podpisywania umów z firmami kurierskimi to marzenie wielu przedsiębiorców. E-commerce otwiera nowe możliwości będące alternatywą dla tradycyjnego handlu, jednocześnie poszerzając jego horyzonty. Ogólnopolski zasięg i całodobowa dostępność, obniżenie kosztów utrzymania, a w dodatku jedynym wyzwaniem, jakie stoi przed właścicielem sklepu internetowego, jest go… prowadzić. Ale czy to cała prawda? 

Dlaczego dropshopping jest biznesem trudnym? 

Jednym z powodów jego rosnącej popularności jest sugerowana łatwość zarządzania. Skoro nie trzeba zatrudnia personelu, wynajmować hal magazynowych ani martwić się o dostawę, odchodzi większość  wyzwań. Niestety, w związku z tym zwiększa się konkurencja i stale wzrastają wymagania klientów, przy jednoczesnym zmniejszaniu się ilości wiarygodnych, rzetelnych ofert handlowych i pomocy dla przedsiębiorców. 

Kuszenie łatwym zyskiem prowadzi do chęci szybkiego zarobku przy minimalnym wysiłku, co otwiera możliwości oszustom i słabej jakości usługom. Współpraca z hurtownią na dobrych warunkach rozpoczyna się od zaprezentowania dobrego modelu biznesowego. To podstawa. Jeżeli okaże się, że posiada on potencjał, znacznie łatwiej podpisać korzystną umowę, a nawet zyskać rabaty dla siebie i klientów. 

Skąd bierze się popularność dropshoppingu? 

To dobry pomysł dla: 

  1. początkujących przedsiębiorców, 
  2. osób, które planują przetestować produkt,
  3. dla biznesu o stosunkowo niskim budżecie. 

Ten model biznesowy opiera się na przychodzie z marży, dlatego tak ważne jest właściwe dobranie partnerów do współpracy. 

Ważne jest także przygotowanie dobrej oferty handlowej, czyli ustalenie: 

  1. kto będzie klientem, 
  2. jakie produkty będą przynosiły zyski, 
  3. dlaczego klient miałby zdecydować się na ofertę tego właśnie sklepu sposób tysięcy innych, 
  4. jak zamierza się spełnić jego oczekiwania, czego oczekuje się od hurtowni, do której wysyła się propozycje współpracy. 

Należy także przemyśleć stronę finansową i techniczną. Wsparcie firmy oferującej oprogramowanie, platformę sprzedażową (jeżeli to różni dostawcy), strategię marketingową, koszty utrzymania i spodziewane przychody. Im lepiej i bardziej szczegółowo przygotowana propozycja, tym większa szansa, że zainteresuje ona partnera biznesowego. 

W modelu dropshoppingowej należy pamiętać, że trzeba mieć dobry pomysł i opierać się na rzetelnych informacjach. Rosnącą popularność tej formy sklepu internetowego sprawia, że zaznaczenie swojej obecności w tłumie tysięcy innych ofert o podobnym profilu będzie coraz trudniejsza. 

Mimo że niewymagana jest specjalistyczna wiedza, warto pomyśleć o zapoznaniu się z podstawami handlu elektronicznego, marketingu internetowego,optymalizacji SEO i podstawom finansów w biznesie elektronicznym. 

Dodaj komentarz