Każdy chyba kiedyś miał okazję widzieć na niejednej używanych na co dzień lub oglądanych w sklepie towarach nieśmiertelny napis Made in China. Buty, zabawki czy elektronika – to jedynie przykładowe z grup towarowych, które wyprodukowano w jednej z tysięcy mniejszych i większych fabryk z Chin.
Przez minione kilkanaście lat Chiny zyskały miano światowego producenta wszelakich dóbr, i pilnują, żeby ten status był zachowany. Największym plusem produkcji w Chinach była tania kadra pracownicza, dzięki temu warto było przenieść produkcję do tego państwa, i doliczając nawet koszt dostarczenia i opłaty celne i tak się to opłacało. Jeszcze niedawno problemem chińskich towarów była jakość, niestety w dalszym ciągu nie zawsze jest z tym dobrze. Produkty wykonywane w chińskich fabrykach, lecz pod zamówienia firm z zachodu trzymają właściwą jakość. Za to produkty importowane przez indywidualnych przedsiębiorców niekiedy potwierdzają tylko powszechną opinię, która panuje wśród konsumentów na ich temat.
Współcześnie import różnych chińskich produktów dostępny będzie dla każdego biznesmena, który ma tylko możliwości i chęci na jakąś inwestycję. Stało się tak w dużej mierze dzięki wykorzystaniu sieci internetowej, jaki stał się niejako podstawowym sposobem nawiązywania kontaktów i wykonywania transakcji. Na kilku biznesowych portalach można przeglądać oferty dostawców i fabryk z tego ogromnie dużego państwa, a oprócz tego negocjować warunki i zamawiać do potrzeba.
Firmy chińskie w dużym stopniu dopasowały się do wymagań zachodnich klientów, co nie znaczy że pozbyły się własnej tożsamości, w przypadku dużych kontaktów poznanie tamtejszej kultury i zwyczajów jest wręcz niezbędne. Po zakupieniu interesujących kogoś produktów trzeba je jeszcze przewieźć przez dwa oceany do miejsca docelowego. Tu także nie ma z tym żadnego problemu, możliwości jest co najmniej kilka. Najskuteczniejszym i najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest zatrudnienie firmy spedycyjnej funkcjonującej na lokalnym rynku, która będzie się zajmować całością spraw związanych ze sprawnym dostarczeniem ładunku do kupującego.