Trudno znaleźć firmę, nawet małą, która nie posiadałaby jakiejś formy odzieży reklamowej. Zwłaszcza, jeśli działa od dłuższego czasu. Mowa tutaj zarówno o odzieży, która przekazywana jest pracownikom (czy w prezencie, czy jako obowiązkowy element stroju roboczego), jak i takiej, która ma charakter typowo promocyjny i trafia do nowych lub obecnych klientów.
Typów gadżetów reklamowych jest setki, natomiast mało które z nich cieszą się taką popularnością jak odzież reklamowa. Można się zastanawiać, z czego właściwie to wynika, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że mało które dwie osoby mają identyczną czy nawet podobną garderobę, więc wydawałoby się, że przekazywanie ludziom odzieży jest dość ryzykowne. W rzeczywistości jednak często bywa to strzałem w dziesiątkę.
Odzież reklamowa ma charakter uniwersalny
Każdy może mieć inny gust. Niektórzy wolą ubierać się bardziej profesjonalnie, inni – casualowo. Część osób preferuje styl sportowy, część styl retro. Możliwości jest naprawdę wiele, ale wbrew pozorom nie stoi to w sprzeczności z ideą odzieży reklamowej. Koszule reklamowe, t-shirty czy bluzy o klasycznym kroju są na tyle uniwersalne, że mogą przydać się każdemu, przy czym branża ma tu istotne znaczenie (w niektórych branżach koszula czy polówka będzie lepszą opcją niż t-shirt i vice versa).
Nawet, jeśli nie pokrywają się z typowymi kreacjami noszonymi przez daną osobę, to sprawdzą się chociażby jako wygodna odzież do noszenia w domu. Szczególnie, jeśli firma zadba podczas zamawiania odzieży reklamowej o jej odpowiednio wysoką jakość. Im lepsza jakość materiału i wykonania, tym jest bardziej prawdopodobne, że koszula, t-shirt czy bluza rzeczywiście będą noszone.
Warto też zadbać o wysoką jakość nadruku (bądź haftu) – trzeba dobrze zaplanować, co się na nim znajdzie i właściwie go wykonać. Przygotowanie grafiki pod nadruk to zadanie dla wykwalifikowanego grafika, a nie przypadkowej osoby. Trzeba też pamiętać, że kolorystyka odzieży musi dobrze komponować się z kolorami nadruku.
Kiedy odzież reklamowa przyda się najbardziej?
Odzież reklamowa często idzie w ruch podczas wszelkiego rodzaju wydarzeń promocyjnych. Targów, konferencji branżowych, publicznych pokazów nowych produktów. Zwykle rozdaje się ją wtedy za darmo. Niektóre firmy ponadto sprzedają swoją odzież reklamową w specjalnych sklepach, aczkolwiek wcześniej muszą zbudować silną pozycję i rozpoznawalność marki na rynku.
Różnego rodzaju odzież reklamowa przyda się także podczas wspólnych firmowych wyjazdów, spotkań i sesji zdjęciowych – zawsze lepiej to wygląda na zdjęciach i nagraniach, gdy na przykład cały zespół ma podobne bluzy.