Kilka sposobów na promowanie swojego biznesu

Asekuracja na rynku ubezpieczeń

Jeżeli twój biznes to sprzedaż konkretnego produktu pomyśl jaka znana osoba mogłaby być jej ambasadorem. Następnie prześlij jej swój produkt zupełnie bezpłatnie. Dobrze aby jakieś wydarzenie było pretekstem do tego np. urodziny. Napisz ciekawe życzenia i przygotuj przesyłkę. Nie oczekuj niczego w zamian. Jeżeli naprawdę spodoba się tej osobie to co wysłałeś może stać się ambasadorem Twojej marki pokazując się z tym produktem. Lub zaintrygowana prezentem postanowi się sama do Ciebie zgłosić.

Klub osiedlowy

Kolejny przykład na promocję lokalnego biznesu. Zaproponuj, że bezpłatnie zorganizujesz jakieś wydarzenie dla mieszkańców. Potem zaproś innych lokalnych przedsiębiorców do dołączenia się. Co to może być np. ryneczek rozmaitości z lokalnymi produktami. Dodatkowo zabawy dla dzieci i ciekawe konkursy z nagrodami. Pamiętaj, że w naszym klimacie większa część roku uniemożliwia korzystanie z uroków natury. Dlatego rodzice muszę się nieźle nagłowić jak zorganizować czas wolny sobie i swoim pociechom. Zaproponuj im jakąś alternatywę, a przy okazji opowiedz o sobie i swoim biznesie.

Bezpłatne warsztaty, spotkania w przedszkolu

Rodzice przedszkolaków starają się mocno włączać w życie swoich pociech. Chcą aby dobrze się czuły w przedszkolu, gdzie przebywają większą część dnia. Każda nowa atrakcja jest dla nich świetną zabawą i nauką. Rozważ więc, czy nie byłoby dobrym pomysłem zorganizować warsztaty lub spotkanie, podczas których pokażesz lub opowiesz czym się zajmujesz. Jeżeli jest to na przykład rękodzieło, możesz nauczyć dzieci jak zrobić coś samemu np. portmonetkę. Potem niech mają możliwość zabrania dzieła do domu, gdzie z boku umieścisz swoje logo i adres strony www.

Konkurs

Co w tym niekonwencjonalnego? Sam konkurs nie jest niczym odkrywczym i nowym. Natomiast nagroda może być już czymś bardzo niestandardowym. Przeważnie w konkursach widzimy nagrody materialne. Może zatem warto podejść do sprawy w bardziej emocjonalny sposób. Wygraną może być na przykład:

weekend jako specjalny gość w Twoim domu (mieszkasz nad morzem lub górach pokaż piękno twojej okolicy oraz podaj na stół specjały twojego regionu),
mentoring – zaproponuj wsparcie w biznesie i pomoc w jego rozkręceniu bazując na swojej wiedzy i doświadczeniu.
Skorzystaj z crowdfundingu

Skorzystaj z finansowania społecznościowego. Stwórz ciekawy projekt i poproś społeczeństwo, aby cię wsparło. Zobacz na przykładach jakie pomysły mogą odnieść sukces. Jest to świetny pomysł na pokazie się.

Filmiki

Co filmiki mogą mieć wspólnego z promocją? Obecnie wszystko. Pomyśl co ciekawego możesz pokazać w 5 minut i puść to w eter. Nie muszą to być profesjonalne filmy, nie o to w tym chodzi. Liczy się niebanalny pomysł i fajny przekaz.

Torebka lub neseser jako wizytówka

A czemu nie wydrukować logo lub hasła reklamowego na torebce. Przykłady możesz zobaczyć na stronie Mana Mana. W taki sposób sami możemy być swoją wizytówką. Aby jednak taka forma promocji sprawdziła się, torebka powinna być dobrej jakości, ciekawa, a napis lub logo wstawione w przemyślany sposób.

Opowiadaj, opowiadaj jeszcze raz opowiadaj

Mów o swoich działaniach nawet osobom poznanym przypadkowo. Rób to jednak umiejętnie i z wyczuciem. Im więcej osób dowie się co robisz, tym większa szansa na zdobycie nowych klientów. Jeżeli ludzie polubią ciebie, chętniej skorzystają z twoich usług lub produktów.

Dodaj komentarz