Jeśli chodzi o sklepy z elektroniką czy ubraniami, o promocjach często dowiadujemy się poprzez newslettery przychodzące na skrzynkę e-mailową i reklamy w mediach społecznościowych czy ogółem w Internecie. Oczywiście nie tylko, ale są to główne kanały reklamowe, szczególnie w przypadku sklepów działających tylko w Internecie.
Nieco inaczej jest ze sklepami spożywczymi. Co prawda część z nich umożliwia zamawianie jedzenia z odbiorem w sklepie lub dostawą do domu, ale jednak większość osób wciąż robi zakupy spożywcze osobiście, w fizycznym sklepie. Takie metody, jak newslettery czy reklamy są oczywiście stosowane, ale nie są one aż tak skuteczne. Pojawia się w związku z tym ważne pytanie: skąd dowiadywać się o promocjach w sklepach spożywczych?
Gazetki promocyjne najlepszym źródłem informacji
Jeśli chcemy poznać bieżące lub nadchodzące promocje w danym sklepie spożywczym, przydadzą nam się bezapelacyjnie gazetki Lidl (bądź gazetki dowolnego innego sklepu – warto zapoznawać się z gazetkami co najmniej kilku różnych marek, aby nie przeoczyć żadnej naprawdę dobrej promocji). Dowiemy się z nich, jakie produkty wejdą do sprzedaży na pewien czas, a także, jakie regularne artykuły zostaną przecenione.
Niektóre przeceny będą mniejsze, inne zaś mogą być bardzo duże. Warto wspomnieć, że przeceny obejmują cały asortyment sklepu, nie tylko produkty spożywcze. Oznacza to, że czasami w takim sklepie możemy kupić na korzystnej przecenie choćby markowe torebki czy dobry sprzęt AGD. W przypadku produktów, które cieszyć się będą niewątpliwie dużym zainteresowaniem, warto zadbać o to, aby pojawić się w sklepie na początku trwania promocji. Później wszystkie towary mogą po prostu zostać już wyprzedane.
W sieci czy na żywo? Ty decydujesz
Gazetki promocyjne można znaleźć zarówno w Internecie, jak i w danym sklepie, zazwyczaj blisko wejścia i/lub wyjścia. Możemy więc uzyskać do nich dostęp zdalnie, bez wychodzenia z domu bądź wziąć taką gazetkę przy okazji robienia zakupów w danym sklepie. Obie opcje mają swoich zwolenników.
Niektórzy wolą czytać fizyczną gazetkę, niż patrzeć w ekran, natomiast nie jest to zbyt praktyczne. W Internecie uzyskujemy dostęp do aktualnych gazetek wszystkich popularnych sklepów, bez podróżowania do nich, marnowania paliwa i czasu. Możemy błyskawicznie ustalić, do których sklepów warto się udać i zapisać sobie, za jakimi produktami powinniśmy się rozejrzeć. To dobra i wygodna metoda, która sprawdzi się dobrze szczególnie w obecnych, niepewnych czasach, podczas których najlepiej ograniczyć wychodzenie z domu do minimum.