Czym jest digital marketing i co warto o nim wiedzieć?

Czym jest digital marketing i co warto o nim wiedzieć?

Jeśli ktoś na przykład dopiero stawia pierwsze kroki w promowaniu swojego biznesu, może nie wiedzieć, co dokładnie kryje się pod frazą digital marketing. Jest to pojęcie, które powinien poznać każdy działający obecnie przedsiębiorca, niezależnie od branży, obszaru, na którym działa czy oferowanych przez niego produktów i usług. W tym materiale chcielibyśmy przybliżyć Wam najbardziej podstawowe informacje w tej kwestii. Wyjaśnimy, czym jest digital marketing i wskażemy, co warto o nim wiedzieć – przede wszystkim omówimy, co można dzięki niemu zyskać. Mamy nadzieję, że przygotowane informacje okażą się dla Was przydatne!

Czym jest digital marketing?

Digital marketing to w wolnym tłumaczeniu marketing cyfrowy. Można zaliczyć do niego wszelkie działania marketingowe prowadzone za pomocą Internetu, w tym w wyszukiwarkach internetowych, mediach społecznościowych, na stronie firmy, w mailingu do obecnych lub potencjalnych klientów i nie tylko. Jest to bardzo szeroka kategoria, która cały czas się rozwija. Reklamy płatne, prowadzenie profilu firmy na Facebooku, przygotowywanie newslettera – to tylko kilka przykładów działań, którymi zajmują się specjaliści z zakresu marketingu cyfrowego.

Wśród głównych zalet digital marketingu można wymienić fakt, że jest on łatwy do precyzyjnej analizy, a wdrażanie zmian jest często szybkie i bezproblemowe. Przykładowo, w przypadku baneru zawieszonego na budynku, nie jesteśmy w stanie określić, ile osób codziennie będzie koło niego przechodzić i zwróci na niego uwagę, a tym bardziej trudne jest dojście do tego, kto skontaktował się z firmą z powodu rzeczonej reklamy. W przypadku na przykład reklam w Google, otrzymujemy jasne statystyki odnośnie do tego, ile osób zobaczyło reklamę i ile z nich weszło na stronę, a następnie dokonało zakupu czy wypełniło formularz kontaktowy.

Co można zyskać dzięki marketingowi cyfrowemu?

Często można spotkać się z pytaniem: dlaczego digital marketing jest ważny? Co można zyskać, jeśli firma zdecyduje się w niego zainwestować? W zależności od budżetu, typu podjętych działań i ich skuteczności, możliwości są ogromne. Marketing cyfrowy pozwala zwiększyć świadomość marki i zbudować jej reputację na wybranym obszarze, ale nie tylko.

Można go wykorzystać bezpośrednio do pozyskiwania danych kontaktowych do potencjalnych klientów, zachęcania do odwiedzin w fizycznych lokalizacjach, a także do zwiększenia sprzedaży w przypadku działalności opierającej się na lub wykorzystującej e-commerce.

Coraz więcej osób, zwłaszcza młodych, szuka informacji o produktach lub usługach właśnie w sieci, a często też rezerwuje usługi czy kupuje produkty bezpośrednio przez Internet. Nie bez powodu obecnie mówi się, że jeśli nie ma Cię w Internecie, to nie istniejesz – w przypadku firm, nawet takich, które działają głównie lokalnie, jest to szczególnie prawdziwe.

Dodaj komentarz