Reklamowanie swojej firmy w social media – najlepsze serwisy

Reklamowanie swojej firmy w social media – najlepsze serwisy

Reklama w sieci

Reklama w mediach społecznościowych daje wiele możliwości. Przede wszystkim można praktycznie tuż po opublikowaniu nowej strony generować do niej ruch, co jest bardzo pomocne zwłaszcza na początku biznesowej drogi. Można również w szybki sposób docierać do nowych odbiorców, definiując ściśle określoną grupę docelową. Mamy więc wpływ na to, do jakich użytkowników docieramy.

Serwisy, które najefektywniej zareklamują twoja firmę, to:

Facebook – wyróżnia się najbardziej rozbudowanym systemem dobierania odbiorców reklamy. Dzięki temu można określić bardzo dokładnie cechy charakterystyczne danej grupy docelowej (np. płeć, zainteresowania, wiek, lokalizacja czy lubiane strony). W ten sposób zapobiegamy w dużym stopniu sytuacji, w której płatna reklama trafia do przypadkowych i niezainteresowanych osób. Na Facebooku można promować przeróżne rodzaje kampanii, np. zacząć od budowy bazy e-mailowej, promować treści na własnym blogu, reklamować ofertę ze strony internetowej, czy reklamować promocje w sklepie internetowym.

Twitter – charakteryzuje się dzieleniem się z innymi użytkownikami krótkimi wiadomościami, zawierającymi spostrzeżenia, uwagi czy po prostu newsy. Ponadto z platformy korzystają z powodzeniem znane osoby. Płatna promocja pozwala zwiększyć liczbę osób obserwujących profil, zwiększyć zaangażowanie danego tweeta czy chociażby kierować ruch na daną stronę internetową. Często również wybieraną formą promocji są tzw. karty, które wyświetlają nie tylko treść wizualną, ale również mogą zawierać przycisk CTA, który zachęca użytkowników do podjęcia określonej akcji, np. zakupu produktu. Twitter ponadto w dużej mierze działa na zasadzie hashtagów, więc i one mogą być promowane jako trendów wśród użytkowników.

Instagram – reklama opiera się na zdjęciach, które dominują w tym serwisie. Dlatego też Instagram notuje znacznie większe zaangażowanie wśród użytkowników, przewyższając inne platformy pod tym względem. Piękne obrazy z pewnością wywołują większe emocje niż treści, czy materiały reklamowe nawołujące do działania. Dlatego też na Instagramie szczególnie odnajdą się marki np. sklepów internetowych, których produkty mogą zostać zaprezentowane dobrze w postaci pojedynczego zdjęcia. Mowa tu chociażby o branży modowej czy odzieżowej, ale również o restauracjach i kawiarniach – zdjęcie pięknego wnętrza zachęci użytkownika do skorzystania z twoich usług.

Social media stają się potężnym narzędziem reklamowym, dlatego korzystaj z nich kiedy tylko masz okazję!

Dodaj komentarz