Czym jest Influencer marketing?

Influencer marketing to nowa strategia marketingowa, która polega na osiągnięciu serii powiązań opartych na współpracy pomiędzy markami i firmami a osobami o dużej popularności w internecie. Osoby te są zwani jako “influencerzy”.

Czym jest Influencer marketing?

Internet, a zwłaszcza portale społecznościowe, wygenerowały pojawienie się szeregu osób, które w tradycyjnych mediach byłyby mniej więcej odpowiednikiem celebrytów lub gwiazd, które stały się idolami dla dużej liczby użytkowników.

Mówiąc o influencerach mamy na myśli osoby z dużą charyzmą, które mają perswazyjny głos, są opiniotwóczy i mają wielu śledzących we wszystkich swoich sieciach społecznościowych. Niektórzy potrafią zgromadzić miliony śledzących na portalu społecznościowym Instagram, z których tysiące wchodzą z nimi w interakcje w ciągu dnia. Są więc liderami opinii o dużej wiarygodności w mediach społecznościowych.

Oczywiście, ci “królowie” mediów społecznościowych są świetnym narzędziem marketingowym dla marek, ponieważ recenzja przez nich pewnego produktu lub po prostu ubranie się w odzież danej marki, lub użycie innego przedmiotu może podnieść popularność i zwiększyć sprzedaż. Marki mogą zatem wykorzystać influencerów, aby zyskać popularność wśród użytkowników. Aby odnieść sukces w tym środowisku, marki muszą najpierw opracować strategię influencer marketingu.

Korzyści płynące z influencer marketingu

Główne korzyści z wykorzystania technik influencer marketingu w kampaniach reklamowych są następujące:

  • Wzmacniane są pozytywne przekazy marki czy firmy.
  • W zakresie budowania marki i sprzedaży zapewniają widoczność, wiarygodność i znaczny wzrost sprzedaży usług i produktów.
  • Generują one wiele rozmów online na temat naszych produktów lub usług.
  • Kampanie z udziałem influencerów mogą zwiększyć konwersję i pomóc napędzić jakościowy ruch.
  • Influencerzy są szeroko śledzeni przez grupę docelową o dużej sile nabywczej i bardzo konsumpcyjną: pokolenie millenialsów.
  • Dobrze zaprojektowana kampania z influencerami nie musi być bardzo droga, a można osiągnąć zadowalający i opłacalny zwrot z inwestycji (ROI).
  • Marki ze swojej strony mogą dotrzeć do grupy docelowej, która jest zaangażowana i ma zaufaną relację z influencerem. Z tego powodu kampanie z udziałem influencerów mogą być bardziej skuteczne i pomóc reputacji i statusowi marki.

Kwestia etyczna

Przy stosowaniu influencer marketingu dochodzi czasem do konfliktu etyki i uczciwości zawodowej. Chodzi o to, że influencerzy często używają lub mówią publicznie o danej marce lub jej produktach, otrzymując w zamian jakieś wynagrodzenie lub względy.

Problem w tym, że często nie działają oni z wystarczającą przejrzystością. Innymi słowy, wydaje się, że influencer krytykuje produkt, ponieważ jest to jego prawdziwa opinia, ignorując fakt, że w rzeczywistości robi to w zamian za coś. W tych przypadkach można mówić o braku uczciwości i pewnym poziomie oszukiwania swoich zwolenników, którzy nie wiedzą, że za opinią influencera kryją się komercyjne interesy marek i firm.

 

Dodaj komentarz