Przygotuj swoją strategię dla klienta dla dwóch poziomów gotowości

Przygotuj swoją strategię dla klienta dla dwóch poziomów gotowości

Nasza gospodarka i wiele firm wkracza w nową fazę. Powoli ponownie uruchamiamy silniki naszego społeczeństwa. Możemy mieć tylko nadzieję, że wirus pozostanie pod kontrolą, podczas gdy my ponownie uruchomimy naszą gospodarkę. Pandemia zaskoczyła nas, ale teraz musimy wykazać się odpornością i stanąć na nogi.

Jako społeczeństwo stoimy nie tylko w obliczu kryzysu zdrowotnego. To był tylko wierzchołek góry lodowej. Wszyscy zdawaliśmy sobie sprawę, że doprowadzi to do największego kryzysu gospodarczego, jaki większość z nas widziała w swoim życiu. Ale to nie wszystko. Obecna sytuacja doprowadzi również do kryzysu humanitarnego.

Bądź gotowy na dwóch poziomach

Tworząc strategię dla klientów na najbliższe kilka miesięcy, upewnij się, że jesteś gotowy na wszystkich dwóch poziomach. Każdy z tych poziomów wymaga innego rodzaju gotowości.

Gotowość w zakresie ochrony zdrowia

Gotowość w zakresie opieki zdrowotnej dotyczy bezpieczeństwa Twoich pracowników i klientów. Wiele osób obawia się powrotu do bardziej normalnego życia, więc ułatw ten proces tak bardzo, jak tylko możesz. Większość ludzi dość szybko przyzwyczaja się do nowych nawyków. Na początku wielu z nas obawiało się chodzić do supermarketu, ale w międzyczasie nowe zwyczaje zakupowe stały się częścią naszego codziennego życia. Jako firma, Twoim obowiązkiem jest przeprowadzić ludzi przez ten proces. Wyobraź sobie, że ktoś po raz pierwszy idzie na lotnisko: to dość przerażające i imponujące doświadczenie. Lotniska pomagają ludziom, komunikując się z nimi w przejrzysty sposób.

Pomóż klientom pokonać kryzysy

Teraz Ty musisz zrobić to samo dla swoich pracowników i klientów. Przesadnie informuj o tym, co robisz. Podczas gdy wiele firm będzie ograniczać swoją komunikację, ja zdecydowanie zalecałbym komunikowanie więcej. Jeśli to zrobisz, nie powinieneś mieć żadnych problemów z prześcignięciem konkurencji. Informując ludzi o tym, co robisz, aby Twoja firma stała się bezpiecznym schronieniem, pomagasz im pogodzić się z sytuacją, jednocześnie obniżając próg. Ostatnie zalecenie: zachowaj elastyczny sposób myślenia. Zasady mogą ulec znacznej zmianie. To, co dziś jest prawdą, jutro może okazać się nieprawdą. Utrzymanie najwyższego poziomu elastyczności będzie miało kluczowe znaczenie dla ciągłego dostosowywania doświadczeń klientów i pracowników.

Gotowość ekonomiczna

Przedsiębiorstwa robią wszystko, co w ich mocy, aby wyjść z kryzysu gospodarczego. To był chyba jeden z pierwszych raz w historii, kiedy popyt i podaż przestały być ze sobą powiązane. Większość kryzysów gospodarczych to albo kryzys popytu (gdy maleje siła nabywcza konsumentów), albo kryzys podaży (po II wojnie światowej oferta produktów była na rekordowo niskim poziomie). Tym razem jednak było to połączenie obu tych czynników, więc nikt tak naprawdę nie wie, jak to się skończy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.