Jak pakować paczki, aby przyciągnąć klienta?

Jak pakować paczki, aby przyciągnąć klienta?

Pakowanie paczek do wysyłki to finalny efekt realizacji zamówienia, które złożył nasz klient w sklepie internetowym. Wbrew pozorom etap ten jest istotny ponieważ jest on niejako wizytówką naszej firmy. Przypomnij sobie, jak odbierałaś lub też odbierałeś paczkę, której pod względem estetycznym pozostawało wiele do życzenia. Nie jest to zatem miłe – zwłaszcza, jeżeli w Twojej paczce znajdowała się naprawdę ważna i delikatna rzecz.

Pakowanie praktyczne, czy pakowanie estetyczne?

Pierwotną funkcjom opakowania, które otrzymujemy z internetowego sklepu są przede wszystkim względy praktyczne. Polegają one na zapakowaniu zamówienia w taki sposób, aby było ono jak najbardziej bezpieczne, zanim trafi w Twoje ręce.

Alternatywą dla takiej firmy jest ta, której zależy przede wszystkim na tym, aby zrobiło Ci się miło. W tym celu zamówienie klienta zostaje ładnie zapakowane. Drobiazg ten stanowi darmowy marketing dla naszego biznesu. Ponadto takie działanie pozwala na identyfikację marki, dzięki zapamiętaniu, że to właśnie od Ciebie można otrzymać elegancko zapakowaną paczkę. Takie działanie zwiększa prawdopodobieństwo ponownego złożenia zamówienia przez tego samego klienta, a nawet jego znajomych, którym właśnie Ciebie polecił. W ten prosty sposób zwiększasz grono swoich lojalnych klientów, a także znacząco wyróżniasz się na tle swojej konkurencji.

Jak zapakować paczkę, aby wyróżnić się na tle swojej konkurencji?

Nie ma osoby, której nie sprawiłoby przyjemności otrzymanie – nawet drobnej rzeczy – całkowicie za darmo. W przypadku takiego gratisu do zamówienia wystarczy naprawdę mała rzecz. Mała niespodzianka, taka jak choćby  kalendarz, długopis, słodycze, próbka perfum z logiem Twojej marki, umili dzień każdemu. Pamiętaj, że ludzie mają skłonności do zapamiętywania osób, od których dostają coś bezinteresownie.

Inną alternatywą dla wyróżnienia się jest postawienie na ekologiczność. Świadomość ludzi w kwestii dbania o środowisko stale rośnie. Zatem wysyłanie zamówienia, które będzie zapakowane w ekologiczny karton wielokrotnego użytku z pewnością przypadnie do gustu wielu osobom. To praktyczne rozwiązanie nie tylko pokaże, że zależy Ci na naszej planecie, ale także będzie mogło zostać ponownie wykorzystane. Twoi klienci docenią te starania, zwłaszcza jeżeli dorzucisz do zamówienia miłe słówko na dzień dobry. Wystarczy krótka sentencja na ładnym papierze.

Jak widać wcale nie musisz tak wiele od siebie dawać – wystarczy jeden prosty gest, dzięki któremu zostaniesz dobrze zapamiętany. Natomiast do wywołania uśmiechu u Twojego klienta, nie trzeba naprawdę wiele.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.