Marketing – pozycjonowanie strony internetowej

Marketing – pozycjonowanie strony internetowej

Strona internetowa w głównej mierze ma spełniać funkcję informacyjną i reklamową, a więc samo przez siebie rozumie się to, że ich właścicielom zależy na tym, aby były odwiedzane one przez jak najszersze grono użytkowników. Mimo wszystko nie jest to takie proste, jakby się nam mogło wydawać, ponieważ konkurencja w każdej kategorii jest naprawdę duża. Taki stan rzeczy powoduje, że aby przebić się na sam szczyt wyszukiwarek, postawić musimy na specjalne zabiegi, o których być może wielu z was nawet nie słyszało. Na pewno do takich zabiegów zaliczymy także i pozycjonowanie.

Jak najwyższa pozycja

Pozycjonowanie stron internetowych to zabieg, który ma na celu wywindowanie naszej witryny na czoło wyszukiwarek internetowych. Zrobić to możemy na dwa sposoby, osobiście i za pośrednictwem specjalistycznej firmy.

Jeżeli mówimy o pozycjonowaniu na własną rękę, w zasadzie wielu możliwości nie mamy, a jako że zajmuje to także i dość sporo czasu to i wyniki nie są zadowalające. Dlatego też o wiele lepiej jest poświęcić na to pewne środki i zabieg taki powierzyć specjalistom.

Większość firm strony swoich klientów pozycjonuje przez tak zwane precle, a więc teksty pressell pages, które zawierają daną frazę i link do naszej witryny. Jednakże należy mieć na uwadze, że takie linki są mało wartościowe. Znacznie lepsze wyniki możemy osiągnąć poprzez o wiele bardziej wartościowe teksty, które znajdą się na stronach o wyższym rankingu. Zaliczymy do nich linki pozycjonujące czy też artykuły sponsorowane, za które zapłacić jednak przyjdzie nam nieco więcej. W tym drugim przypadku jest to jednak także dobra reklama naszych usług lub produktów.

Koszt pozycjonowania

Przejdźmy teraz do dla wielu kwestii najważniejszej, a więc kosztów takiego zabiegu. Ten jednak zależny jest od kilku czynników, a przede wszystkim od oczekiwanej pozycji naszej strony i fraz, na jakie ma być ona pozycjonowana. Poza tym koszt zależny jest też od tego, kto takie pozycjonowanie wykonuje. Jeśli postawimy na rzetelną i sprawdzoną firmę zapłacić możemy nawet 100 złotych w skali miesiąca za każdą frazę. Nawet 3-krotnie mniej będzie nas to kosztować, jeśli zdecydujemy się na firmy, które robią to niezgodnie z prawem Google. Jako że to ostatnie działanie może naszej witrynie i jej pozycji tylko i wyłącznie zaszkodzić przestrzegamy przed takim wyborem.

Niezależnie jednak od wszystkiego, jak najbardziej pozycjonowanie powinniśmy wkalkulować w stałe wydatki podobnie jak reklamę. Przeprowadzać je należy bowiem regularnie. W innym wypadku, nawet jeśli nasza strona była w czołówce wyszukiwarek szybko w takim rankingu spadnie

Dodaj komentarz