Jednym z wielu przykładów wykorzystania nowości technicznych są oczywiście kampanie reklamowe. To właśnie twórcy reklam niemal do perfekcji opanowali wykorzystanie multimediów do własnych celów.
Już podczas przygotowań do kampanii i proponowania pomysłów na nią nieodzowne jest korzystanie z prezentacji multimedialnych – dobre połączenie obrazu, dźwięku i tekstu wzbudza nasze zainteresowanie i zachęca nas do zakupienia danych produktów. Fakt, że dostęp do różnych środków przekazu jednocześnie także sprzyja agencjom reklamowym.
Teraz nie trzeba się zadowalać plakatami, broszurami czy nawet spotami telewizyjnymi. Możemy na przykład zamieścić naszą reklamę w Internecie, co na pewno znacznie wpłynie na wzrost sprzedaży. Rynek urządzeń oferujących dostęp do multimediów także stał się obiektem reklamy. Najbardziej lansowane w mediach telefony komórkowe pełnią przecież również wiele innych możliwości – pozwalają na słuchanie muzyki, nagrywanie i oglądanie filmów, niektóre umożliwiają także czytanie książek w formie e-booków.
Funkcji, które mogą spełniać telefony komórkowe jest coraz więcej. W większości modeli obecne są aparaty fotograficzne połączone z kamerą. Wraz z poziomem zaawansowania technicznego i ceną modelu rośnie rozdzielczość aparatu – najnowocześniejsze i najdroższe telefony mają wmontowane aparaty niczym nie ustępujące dobrej jakości aparatom cyfrowym.
To co naukowcy wymyślają nie mieści się czasem w głowie. W dobie rozwijającej się techniki rozwijają się także akcesoria towarzyszące komputerom i telefonom komórkowym.