Cold calling jest skuteczny, jeśli zwrócimy uwagę na potencjał rynkowy, grupę docelową i kilka zasad, jakie mogą podnieść jakość przekazu, wpływu i rezultatu. Ważne jest znalezienie tzw. niszy rynkowej. Pomaga w tym zainteresowanie grupami o niezbyt popularnych zawodach, nietypowych pasjach i rzadko nagłaśnianych hobby. Kiedy decydujemy się na cold calling, warto pamiętać o 5 kwestiach. Jak odnosić sukcesy, zbudować profesjonalny wizerunek i rozpocząć owocne, długotrwałe współprace?
COLD CALLING – 5 NAJWAŻNIEJSZYCH ZASAD SKUTECZNOŚCI
1. Regularne telefonowanie
Przy niskiej skuteczności, to oczywiste, ale co jeśli zwiększy się sprzedaż? Regularne dzwonienie do klientów to podstawa. Ustalenie sobie przynajmniej 2 telefonów dziennie w sytuacjach największego sukcesu to konsekwencja, wytrwałość i droga do nowych sukcesów.
2. Autentyczność wynikająca z osobistego stylu
Porzucając schematy i wyuczone techniki manipulacyjne, postawmy na autentyczność i budowanie własnego stylu rozmowy. Nie pojawi się od razu, ale metodą prób i błędów, otwartości na samego siebie, wypracujemy indywidualny wizerunek – to ważne zarówno dla klienta, jak i pracodawcy – aktualnego oraz przyszłego. Taka indywidualny charakter to też większa pewność siebie i tym samym więcej pozytywnych efektów.
3. Wiedza ekspercka
Im więcej negatywnych reakcji klientów, tym większe wezwanie do przeanalizowania swojej komunikacji – być może źle zaczynamy rozmowę lub jesteśmy nieprofesjonalni. Jeśli nie mamy wiedzy branżowej, nie możemy nawiązać współpracy. Klient oczekuje nie tylko dobrej oferty, ale też dobrego przedstawienia oferty. Dokształcanie się i wnikliwy research pomogą.
4. Nie pracujesz na siebie, ale na swoją firmę
Co oznacza, że jeśli bardziej przejmujesz się opiniami lub reakcją ludzi, musisz przewartościować cele. Nie powinny być one osobiste, ale sprzedażowe. Tym bardziej, jeśli jesteś częścią zespołu. Nawet gdy w swojej grupie odpowiadasz za jedną niszę, odpowiadasz za nią w ramach wspólnych działań.
5. Korzystaj z psychologii behawioralnej
Psychologia behawioralna to dziedzina zajmująca się badaniem ludzkich zachowań w różnych sytuacjach. Dzięki temu będziesz bardziej rozumiał reakcje klientów, którzy np. zdenerwują się, zamilkną, rozłączą, rozpoczną kłótnię. Reakcje, które wcześniej byłyby dla ciebie niezrozumiałe, możesz już wyjaśnić wiedzą psychologiczną. Między wszystkim istnieje związek przyczynowo-skutkowy, dlatego dzięki behawioryzmowi odkryjesz swoje mocne i słabe strony w cold calling.