Jak mieć efekty od startu?

Jak mieć efekty od startu?

Często można usłyszeć hasło „mierz w gwiazdy”, ono jest w pełni poprawne. Jednak trzeba być rozsądnym – jeżeli chcesz się spotkać z Richardem Bransonem, albo Billem Gatesem, to pisanie od razu listu do nich jest głupotą.

Musisz wykonać serię celów, najpierw stać się osobą, z którą oni będą chcieli się spotkać. W blogowaniu i marketingu internetowym również wykorzystaj tą strategię. Jeżeli dopiero założyłeś bloga, to nie pisz do największych z branży proponując im współpracę. Zamiast tego napisz do osób, które posiadają mniejsze doświadczenie. One dużo chętniej przyjmą propozycję współpracy.

Technika strumieni w generowaniu ruchu

Poznałem ją czytając ebook autorstwa Yaro Staraka. Porównywał on w niej ruch na blogu do rzeki. Na początku twoją rzekę zasilają małe strumyki, po pewnym czasie gdy przybierasz w siłę to zdobywasz możliwość zdobycia potężnych rzek.

Świetna metafora, która dobrze pokazuje jak rośnie ruch na blogu. Na początku zdobywasz ruch z małych źródeł np. piszesz dobre komentarze na blogach innych. W ten sposób zdobędziesz swój pierwszy ruch (i jak widać w raporcie po pierwszych trzech miesiącachi ten ruch może być duży).
Ponadto w ten sposób wylejesz podwaliny do swojej marki i zdobędziesz wiele linków do swojego bloga. To wszystko ułatwi Ci dostęp do większych źródeł ruchu, czyli m.in. współpracy z innymi blogerami, oraz ruchu z wyszukiwarek. Ostatecznie możesz zdobyć dostęp do największych źródeł ruchu, czyli współpracować z topowymi blogerami z branży, oraz wchodzić na pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania na wiele fraz kluczowych.

Jak wykorzystać ją w blogowaniu?

Zacznij od pisania komentarzy – to najłatwiejszy sposób na generowanie ruchu. Może ją zastosować każdy, od samego początku. I w ten sposób zyskasz na kilka sposobów:

Zdobędziesz wartościowy ruch (jak ktoś czyta komentarze i klika w nie, to z reguły jest bardzo zainteresowany)
Zdobędziesz linki do swojego bloga
Pozycjonujesz swoją osobę – tworzysz swoją markę

Jeżeli zamierzasz wykorzystać ten sposób promocji marki, to przeczytaj dwa wpisy:

Jak komentować blogi innych?

Co stracisz przez bezwartościowe komentarze?

Ponadto jeżeli regularnie komentujesz jakiś blog, to autor zaczyna Ciebie pamiętać. Jeżeli komentujesz w wartościowy sposób, to z chęcią zostawi komentarz na twoim blogu. Ponadto pomoże Ci to w drugim punkcie.

Zaproponuj współpracę równym sobie (względnie początkującym). Wystarczy, że zapytasz się o to, czy możesz napisać wpis gościnny. Jest to propozycja dla chętnych (sam z niej jeszcze nie korzystałem). Jeżeli nawet część blogerów odmówi i tylko cześć zgodzi się na twoją propozycję, to zyskasz wiele darmowego ruchu, zdobędziesz wartościowe linki i do tego nawiążesz znajomości w blogosferze.

Wraz z rozwojem możesz startować do większych graczy, oraz proponować szerszą współpracę np. jakąś wspólną akcję.

Dodaj komentarz