Pisząc teksty SEO i chcąc jak najlepiej wpasować się w algorytm Google, nie można zapominać o czynniku ludzkim i użyteczności takiego artykułu. Tylko w sytuacji, kiedy będzie on interesujący oraz atrakcyjny dla odbiorcy, będzie miało sens jego optymalizowanie pod wyszukiwarkę. Poniżej kilka wskazówek, dzięki którym teksty będą wysoko w wyszukiwanych wynikach i polubią się z algorytmem Google!
- Użyteczność, czyli kluczowy czynnik dla Google’a
- Dobry tekst dla Google — frazy, tytuł i lead
- Unikalna treść, brak błędów i właściwa długość to dobry tekst dla Google
Użyteczność, czyli kluczowy czynnik dla Google’a
Już dawno minęły czasy, kiedy teksty SEO pisane były bez zaplanowania i sensu. Warto wiedzieć, że Google, który rok do roku aktualizuje algorytmy, mocno stawia na jakość tekstów i podchodzi do nich coraz bardziej rygorystycznie. Doceniane są wiedzowe artykuły, z których odbiorca faktycznie wynosi pewne informacje, a ukrywane teksty, których celem jest jedynie pozycjonowanie, bez żadnej dodanej wartości. Właściwa
optymalizacja treści także pod wyszukiwarkę to klucz do sukcesu, zwiększenia widoczności strony internetowej.
Chcąc być wysoko w wynikach wyszukiwania, należy pisać takie teksty, które jak najlepiej dopasowane są do oczekiwań użytkowników, odpowiadają na ich potrzeby i zadawane pytania, przy okazji pozwalają na nauczenie się czegoś nowego. Posługiwanie się właściwymi frazami czy stosowanie odpowiedniego linkowania jest również bardzo ważne, jednak, dla odpowiedniego pozycjonowania to treść liczy się najbardziej.
Dobry tekst dla Google — frazy, tytuł i lead
Wiemy już, że stawiamy przede wszystkim na użyteczność pisanych przez nas tekstów. Chcąc, żeby były one jak najbardziej atrakcyjne dla Google, trzeba dodatkowo odpowiednio posługiwać się słowami kluczowymi, nie zapominać o dobrym tytule i leadzie, który często jest pomijany. Przygotowując się do pisania artykułu, wyszukaj konkretne frazy, osiągające wysoką liczbę wyszukań. Postaw na 2 lub 3 frazy kluczowe, którymi wraz z synonimami, będziesz nasycać treść. Mając na uwadze użyteczność, warto pamiętać, żeby nie przesadzić z frazami i pilnować atrakcyjności dla odbiorcy. Mnogość powtórzeń tylko zniechęci użytkownika do dalszego czytania.
Odpowiedni tytuł i lead mają za zadanie zachęcić czytelnika do przeczytania naszego tekstu. Należy więc go sformułować w taki sposób, żeby nakreślić cel artykułu, wzbudzić zainteresowanie i ochotę na przeczytanie całości. Tytuł promowany przez Google powinien być krótki, trafny i najlepiej w formie pytania.
Unikalna treść, brak błędów i właściwa długość to dobry tekst dla Google
Artykuł dla Google powinien maksymalnie wyczerpywać dany temat, być szczegółowy i przekazywać wiedzę. Wiadomo, że pisząc treści, należy inspirować się tym, co już powstało, jednak nie można kopiować treści, które już istnieją. Duplikowanie artykułów jest najgorszą rzeczą, jaką można sprezentować algorytmowi. Dodatkowo, czytelnicy również nie będą zainteresowani powtórnym czytaniem tych samych informacji.
Nie można również zapomnieć o poprawności językowej. Prawidłowa ortografia, stylistyka, szyk zdań czy interpunkcja są kluczowe do poprawnego odbioru tekstu. Napisane przez siebie artykuły warto sprawdzić po pewnym czasie. Dając sobie czas na odpoczynek od napisanego tekstu uzyskuje się pewien dystans, dzięki któremu wyłapać można więcej błędów czy literówek, niż na bieżąco, zaraz po napisaniu.